Choose fontsize:
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

*Klik hier voor de
   Foto's & Filmpjes

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe werkt het bansysteem i.c.m. de karma-punten?  (gelezen 3187 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meiss
Administrator
Actief lid

Karma 1000

Verwijzingen: 0

« Gepost op: 04 maart, 2010, 17:23:16 »

Op het forum gelden een aantal ForumRegels.
Deze zijn er om het forum interessant, vernieuwend, gezellig en werkbaar te houden.
Ieder forumlid wordt geacht deze regels te kennen en zich er aan te houden.
Het overtreden van de regels kan/zal ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt,
zodat je niet meer kan reageren en geen meer topics kunt openen.(de zgn. ban)

Wanneer krijgt iemand een ban?
Op dit forum bannen moderatoren een lid naar aanleiding van het karma-systeem.
Bij het karma-systeem kunnen mensen met een goede inzet extra karma-punten krijgen, en bij een slechte inzet karma-punten verliezen.
Wanneer een forumlid de regels overtreed zal een moderator 5 punten van zijn karma-totaal af halen.
Bij elke 3e keer dat we 5 punten van iemands karma-totaal moeten afnemen zal een ban automatisch het gevolg zijn.

Hoe worden de punten van mijn karma-totaal gehaald?
Wanneer je een waarschuwing of een ban ontvangt zullen er automatisch 5punten van je karma-totaal worden gehaald.
Bij het overtreden van meerdere regels zullen er meerdere keren 5karma-punten tegelijkertijd afgehaald kunnen worden.
We proberen deze punten zo snel mogenlijk na de overtreding van je karma-totaal af te halen.

Waarom bannen jullie in combinatie met het karma-systeem?
Voorheen moesten wij alles loggen, dit houd in dat elke overtreding gemeld werd in de mod-lounge.
Het fijne aan het oude ban-systeem was dat moderatoren prima op elkaar ingespeeld waren.
Maar het oude ban-systeem had ook zo zijn nadelen: heb je eenmaal een waarschuwing gehad,
dan word dit gerapporteerd, en zullen de waarschuwingen ook langer in ons geheugen blijven zitten.
Dit zorgt ervoor dat iemand die al een waarschuwing heeft gehad, ook eerder een 2e waarschuwing te pakken zal hebben.

Met het nieuwe systeem hoeven we bij een overtreding enkel nog maar te kijken naar de karma-punten.
We hoeven dus lang niet meer zoveel te rapporteren, wat dat scheeld ons dus veel tijd.
Ook kunnen we met dit ban-systeem dus veel objectiever handelen.
(Bij twijfels of ernstige overtredingen worden de acties van het desbetreffende lid wel besproken.)

(Bij zeer ernstige overtredingen kan een moderator er altijd voor kiezen je per direct te verbannen van dit forum.)
« Laatste verandering: 05 maart, 2010, 15:33:20 door Meiss » Gelogd

Ik ben Meiss, en de oprichtster van dit forum.

23 lentes jong en werkzaam als woonbegeleidster op een woonvoorziening voor kinderen met een verstandelijke handicap en zeer ernstige gedragsproblematiek.

Sinds 3 jaar woon ik samen met mijn lieve vriend in het brabantse landschap. We hebben namelijk een heel knus boerderijtje met 1 schattig katje en 1 ondeugend hondje.

Mijn hobby's zijn lekker winkelen, flauwekullen en flink kletsen.
Maar ook mensen helpen vind ik leuk om te doen,
vandaar dat ik dit forum ook begonnen ben.

Groetjes, Meiss

Liever een blauwtje lopen, dan altijd maar een groentje te blijven...

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Copyright by Hoe-zo.net | 2008 - 2011
Alle antwoorden zijn slechts adviezen, raadpleeg altijd een huisarts.