Choose fontsize:
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

*Klik hier voor de
   Foto's & Filmpjes

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: [Verlatingsangst] Hoe geraak ik daarvan af?  (gelezen 348 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Inne_baby
Nieuwsgierig
*

Karma 0

Verwijzingen: 0

« Gepost op: 06 januari, 2010, 16:59:59 »

Hééj!
Ik ben een meisje van 17 en heb net een relatie met een jongen van 22. Hij is inderdaad 5jaar ouder, maar het klikt enorm goed. We zijn ondertussen bijna een maand samen en eigelijk gaat alles echt super tussen ons. Enkel heb ik een voor mezelf dan groot probleem. Ik heb enorm veel verlatingsangst. Bij de gedachte om hem kwijt te geraken, word ik gek! En deze gedachte is eigelijk helemaal niet terecht, elke dag stuurt hij wel lieve berichtjes en als ik bij hem ben behandeld hij me als een prinses!
Ik denk dat dit een reactie is op wat ik met vorige vriendjes heb meegemaakt, de ene heeft het van de ene dag op de andere ineens uitgemaakt en de andere zag ik amper, die liet me elke keer weer staan....
Deze jongen is echt mijn droomjongen, maar ik wil die extreme angst weg!
Iemand tips?

frank
Lid
**

Karma 5

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 06 januari, 2010, 17:29:30 »

ja, een open deur is uiteraard lekker veel praten over verwachtingen, gedachten, gevoelens, probeer zo open mogelijk te zijn en als hij reeds zo is (wat ik enigszins begrijp?) dan is dat alleen maar mooi.

het gaat te ver om over "garanties"te spreken, zeker op deze leeftijd en omdat het nog allemaal best vers is, maar zoek gewoon zo veel mogelijk bevestigingen van het goede gevoel dat jullie allebei hebben.  Knipoog  klinkt erg leuk allemaal !  (en al helemaal niets van dat leeftijdsverschil aantrekken hoor, als er al mensen in jullie omgeving zouden zijn die daar over vallen!!!)

Meiss
Administrator
Actief lid

Karma 1000

« Antwoord #2 Gepost op: 06 januari, 2010, 17:40:55 »

Hééj!
Ik ben een meisje van 17 en heb net een relatie met een jongen van 22. Hij is inderdaad 5jaar ouder, maar het klikt enorm goed. We zijn ondertussen bijna een maand samen en eigelijk gaat alles echt super tussen ons. Enkel heb ik een voor mezelf dan groot probleem. Ik heb enorm veel verlatingsangst. Bij de gedachte om hem kwijt te geraken, word ik gek! En deze gedachte is eigelijk helemaal niet terecht, elke dag stuurt hij wel lieve berichtjes en als ik bij hem ben behandeld hij me als een prinses!
Ik denk dat dit een reactie is op wat ik met vorige vriendjes heb meegemaakt, de ene heeft het van de ene dag op de andere ineens uitgemaakt en de andere zag ik amper, die liet me elke keer weer staan....
Deze jongen is echt mijn droomjongen, maar ik wil die extreme angst weg!
Iemand tips?
Het is niet abnormaal dat je hier last van hebt!
Heel veel mensen kennen het probleem wat jij omschrijft.

Helaas is het weg krijgen van verlatingsangst iets wat je zelf moet doen.
Praat veel met je vriend, en probeer te beseffen dat hij voor jou heeft gekozen!

Ik ben Meiss, en de oprichtster van dit forum.

23 lentes jong en werkzaam als woonbegeleidster op een woonvoorziening voor kinderen met een verstandelijke handicap en zeer ernstige gedragsproblematiek.

Sinds 3 jaar woon ik samen met mijn lieve vriend in het brabantse landschap. We hebben namelijk een heel knus boerderijtje met 1 schattig katje en 1 ondeugend hondje.

Mijn hobby's zijn lekker winkelen, flauwekullen en flink kletsen.
Maar ook mensen helpen vind ik leuk om te doen,
vandaar dat ik dit forum ook begonnen ben.

Groetjes, Meiss

Liever een blauwtje lopen, dan altijd maar een groentje te blijven...

Crispy-C
Lid
**

Karma 5

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3 Gepost op: 21 januari, 2010, 12:57:43 »

Ik herken het probleem een beetje, als is het bij mij andersom en heb ik bindingsangst.

Ik denk ook dat erover praten wel helpt, vertel je vriend je angst en waar je bang voor bent. Ik denk dat dit iets is waar je overheen moet groeien, langzaam maar zeker. Probeer je ook niet alleen aan je vriend vast te klampen, want dat werkt vaak het tegenovergesteld. Zorg dat je ook allebei jullie eigen ding hebben. Hopenlijk word je verlatingsangst met de tijd minder.

Ofcourse
Groentje
*

Karma 0

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: 24 januari, 2010, 18:27:35 »

Verlatingsangst komt heel vaak voor in een relatie. Zoiets zul je toch ook bespreekbaar moeten maken met je partner. Jullie moeten er samen naar toe werken zodat jij je gaat realiseren dat het nergens voor nodig is om verlatingsangst te hebben. Hoe meer hij het zal bevestigen hoe zekerder jij je gaat voelen. Maar zorg er voor dat dit voor hem geen 'moeten' wordt.

De geluktheorie: ieder mens moet streven naar zoveel mogelijk gelukt voor een zo groot mogelijk aantal mensen.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Copyright by Hoe-zo.net | 2008 - 2011
Alle antwoorden zijn slechts adviezen, raadpleeg altijd een huisarts.